torsdag 24. april 2008

Vår i Moskva!

Det er så deilig vær her i Moskva for tiden! Sist skrev jeg at det var lummert og fuktig, men jammen har ikke sola kommet tilbake.

Jeg var en tur hos Nina og Emilia på onsdag, og vi klikker virkelig godt sammen. Emilia liker meg kjempegodt hun også, og klatrer på meg, og smiler og ler. I følge Nina skjer som regel ikke dette med folk hun bare har møtt et par ganger før, så det var utrolig koselig.

Våren begynner å titte frem, og bjørka har fått museører. Gresset er grønt og langt, og tulipanene på alle statuene rundt omkring blomstrer.

Vi har fått oss russiske telefonnr. nå, og det gjør det jo litt billigere å ha kontakt oss i mellom. Men lett var det ikke å få abonnement her! Kristian dro på mobilbutikken og skulle ha 2 SIM-kort. De kikket fælt i passet, fælt i visumet, og fælt på ham. Til slutt begynte de å fylle ut skjemaet, noe motvillig. Men ikke snakk om at han kunne få 2 SIM-kort! Han gikk innom igjen på vei tilbake fra jobb, men de husket ham, og det var fremdeles «njet!». Jeg gikk derfor innom morgenen etter, men siden vi er av samme nasjonalitet skjønte de jo at vi hører sammen, og også jeg fikk et bastant «njet!». Men tilslutt dro Kristian til Beeline (leverandøren) sin egen butikk, og der var det ikke noe problem!

Forøvrig venter og venter vi, på en TV-mann som skal installere et nytt punkt i stua, slik at vi kan få norske kanaler. Men han dukker ikke opp. Litt frustrerende!

I morgen er det ny lunsj med Janne, Nina og Emilia, og da skal vi på Колбасоф (Kolbasof), som er en pølserestaurant like ved jobben til Kristian og Janne. Veldig god mat til en billig penge!

I dag har jeg fått en mail av en dame som hadde funnet mailadressen min på et forum for utlendinger i Moskva, og som lurte på om jeg fremdeles lette etter jobb. Hun var selv interiørdesigner, og skulle jobbe her for 2 tyske firmaer som skal starte opp her sammen. De lette etter russiske interiørdesignere som kunne engelsk, men det skulle bevises svært vanskelig. Så jeg hadde visst gode sjanser!! Kryss fingrene for meg alle sammen!

Og til slutt vil jeg bare oppfordre til en ting:
Skriv kommentarer, hilsener og tilbakemeldinger her i bloggen!! Det er så koselig å høre fra dere der hjemme, og se at det er noen som leser bloggen vår. <3 

Privjet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Привет Tone! Godt å vite at dere trives :-) Så rart at det å ha 2 SIM kort viste seg å være så vanskelig.. Men dere oppdager fort at vi russere er flinke til å skape problemer ut av ingenting, hehe :)
Det er forresten Ortodoks Påske idag. Det er vanlig at man sier "Христос Воскрес!" til hverdandre
(alexandra)

Anonym sa...

Hyggelig at våren er kommet, hvordan blir sommeren når dere hadde 22gr+ før dere dro hjem i begravelse......? Vi sier tvi-tvi for jobb / oppdrag!