torsdag 17. april 2008

Tilbake i Moskva..

Da var vi tilbake i Moskva etter mormors begravelse. På en måte var det godt å komme tilbake, men på en annen måte var det kanskje litt ekstra ensomt etter å ha hatt tett program med alle dere vennene våre hjemme.

I dag har jeg lært noen ting:

1) Det er ikke gull alt som glimrer, noe er også skrapmetall
Jeg skulle nemlig på butikken og kjøpe bl.a. hakkede tomater, og fant en boks der det stod noe med "tomater" på. Den hadde lik etikett som hjemme, så jeg plukket den med meg. Det var i allefall ikke hakkede tomater, men heller tomatpuré! Lurer på hva de bruker SÅ mye tomatpuré til...

2) Russerne er ikke begeistret for meksikansk mat
Vi skulle ha kylling-fajitas-form til middag i dag, men jeg klarte ikke å oppdrive hverken tortillas eller jalapenos. Husker forsåvidt at det var samme problem i Italia. Men jeg fant nå noen russiske lefser som jeg plukket med meg, uvitende om de var søte eller potetkaker. Men de funket nå på sitt vis, de var i det minste ikke søte!

3) Kyllingbryst er nettopp det; kyllingbryst
Kyllingfiletene så så store og deilige ut der de lå, men det var nettopp fordi de var kyllingbryst, med medfølgende brystkasse! Jeg er ikke så flink til å filletere kyllingbryst, har jeg også funnet ut i dag...

Men vi har i det minste fått inn de siste møblene i leiligheten nå, og ting begynner å komme ordentlig på plass, så nå er det bare å vente på flyttelasset!

Ingen kommentarer: