torsdag 4. desember 2008

En julekrans blir til...

I dag har jeg laget julekrans til døra. Jeg hadde lenge tenkt på at jeg ville lage en, men så hadde jeg ikke fått gjort det i mangel av materialer. Jeg har lett etter grantrær i parken opptil flere ganger, uten hell. Men, da jeg var i parken i dag, kom jeg plutselig over noen trær som var blitt kappet opp, og innimellom stubbene lå det masse granbar! Åh, lykke!

Russerne må tro jeg er hakke gal der jeg kommer hjem fra parken i boblejakke (!), flate vinterstøvler (!) og en pose med kvister (!) på metroen. Ingen pelser eller høye hæler?! Og hva i alle dager skal jeg mer en pose med kvister?!Hjemme hadde jo alle skjønt hva jeg skulle og hvor jeg kom fra, på denne tiden av året..

Kongler fant jeg heller ikke i parken, og siden jeg ikke har klart å oppdrive noen hobbybutikker her hadde jeg gitt opp tanken på dem. Helt til jeg tok meg en tur på bokhandelen (av helt andre grunner), og fant kongler i en pose. På BOKHANDELEN, naturligvis. Selvfølgelig.

Men her er altså resultatet.

Råmaterialene

Her er kransen når jeg har bundet sammen hengebjørka

Her er kransen når jeg har fått på granbaren

Her har jeg fått på noen kongler og litt snøspray

Og her er den ferdige kransen!

1 kommentar:

Anonym sa...

god jul :-)